PlayStation 5 Experience Zone

Mei 2020 – De afgelopen weken heeft het Bonami SpelComputer Museum in Zwolle haar deuren dicht moeten houden in verband met het coronavirus (COVID-19). Inmiddels is het hele bedrijfspand grondig gereinigd, dit was een omvangrijke klus gezien het gigantische aantal museumstukken.

Aangezien het nog tot maandag 1 juni duurt alvorens ons museum weer open mag voor bezoekers, willen wij deze tijd niet onbenut laten. Daarom heeft het Bonami SpelComputer Museum besloten de tussenliggende periode te gebruiken om een ‘PlayStation 5 Experience Zone’ te creëren.

Het zal u als gamer vast niet zijn ontgaan dat zowel Sony als Microsoft eind 2020 een nieuwe spelcomputer zal lanceren. Het gaat om de Sony PlayStation 5 en de Microsoft Xbox Series X. Er heeft maar liefst 7 jaar tussen de introductie van de PS4 en de PS5 gezeten en dus mag u tal van nieuwe functies verwachten, die de algehele spelervaring naar een nieuw niveau moeten tillen.

Het Bonami SpelComputer Museum zal tot de eerste locaties in Nederland behoren waar de PlayStation 5 speelbaar wordt opgesteld voor het publiek. In de speciaal daarvoor ingerichte gamehoek kunnen bezoekers kennismaken met de nieuwe game console van Sony, in combinatie met de gloednieuwe DualSense controller uiteraard.

Er wordt een gezellige speelhoek gecreëerd waar gamers heerlijk onderuit kunnen gaan zitten om zich onder te laten dompelen door de nieuwste spellen. Vanzelfsprekend komt er een grote 8K televisie te hangen, zodat zowel spelers als toeschouwers optimaal kunnen genieten.

De PlayStation 5 Experience Zone herrijst direct naast de retro arcadehal. Het game museum heeft een ruim 20 m2 grootte wanddecoratie laten ontwerpen om het PlayStation 5 thema gestalte te geven. Naast de PlayStation speelruimte die geheel in blauw wordt opgetrokken, zal er ook een groene gamehoek komen voor Xbox fans. Hierover later meer.

Bezoekers wordt niet alleen de mogelijkheid geboden om oude spelconsoles uit te proberen, ook de huidige game consoles staan speelbaar opgesteld voor het publiek. Denk aan de Sony PS4 Pro, de Xbox One X en de Nintendo Switch. Dankzij ons All-in-One concept krijgen bezoekers na het kopen van een entreekaartje toegang tot het museum, de retro arcadehal, verschillende gamehoeken, tentoonstellingen en exposities. Ook het parkeren zit bij de prijs inbegrepen. Na het aankopen van een entreebewijs (á €15 per persoon) kunt u dus na hartenlust spelen, zo veel u maar wilt!