Gezelsschapsspel – Weerwolven van Wakkerdam – Speel je mee ?

Van 31-03-2024 tot en met 31-03-2024

Zondag 31 maart 2024 – 1e Paasdag – organiseren wij het gezelschapsspel Weerwolven van Wakkerdam in ons museum.
Wanneer je die dag het museum bezoekt, kan je aangeven of je mee wil doen.
Het spel zal beginnen om 14:00 en duurt ongeveer een half uur tot een uur.

Hoe werkt het spel?

We hebben een spelleider voor het spel. Deze spelleider zegt wanneer het dag of nacht is. Iedere speler krijgt een rol toebedeeld. In de nachten sluit iedereen zijn ogen. De weerwolven worden opgeroepen hun ogen te openen. Hierna worden andere speciale karakters opgeroepen om hun ogen open te doen. Als de nacht voorbij is, zullen de weerwolven geprobeerd hebben iemand te vermoorden. Degene die vermoord is, ligt uit het spel. De overgebleven spelers overleggen wie zij ervan verdenken een weerwolf te zijn. Ze stemmen dan met als doel om de speler die zij verdenken te verbannen.

De burgers winnen als alle weerwolven zijn geƫlimineerd en er nog minstens 1 burger leeft. De weerwolven winnen als alle burgers zijn geƫlimineerd en er nog minstens 1 weerwolf leeft.
Er zijn nog speciale regels voor speciale karakters, maar dat wordt uitgelegd wanneer dat aan de orde is.