Bordspellen bij Bonami

Als je het museum vaker bezoekt, dan weet je misschien al dat er een heleboel bordspellen in onze kantine te vinden zijn. Maar voor wie dat nog niet weet: wanneer je naar achteren loopt in onze kantine zie je links een aantal kasten met bordspellen staan. Deze variëren van korte spelletjes tot lange spellen waar je zo een paar uur mee zoet bent. In dit artikel een kleine ode aan de bordspellen en ook een kleine selectie van bordspellen die bij ons te spelen zijn.

Gebaseerd op games / series
In onze kantine kan je een aantal categorieën van bordspellen vinden. Zo zijn er spellen zoals het Super Mario trading card game, maar ook spellen zoals het Sonic kaartspel. Deze bord- en kaartspellen hebben een leuk thema en zijn vaak leuk om in een groep te spelen. Zo kan je nadat je je favoriete games hebt gespeeld toch nog even doorgaan met een game thema.

Coöperatieve spellen
Speel je graag samen een spel? Dan zijn co-op bordspellen iets voor jou. The Sherlock Files is hier een voorbeeld van. Deze kan met een groep worden gespeeld en je lost samen mysteries op. Als je kijkt naar andere bekende co-op spellen dan kom je uit op bijvoorbeeld Paleo of Pandemic.

Snelle spelletjes
Heb je geen uren om een spel te spelen en wil je gewoon snel een potje spelen? Dan liggen in onze kantine ook meer dan genoeg kleine kaartspellen. Uno, Skip-Bo en Exploding Kittens liggen voor je klaar. Ook spelletjes zoals Fluxx, Lost Cities: het kaartspel en nog veel meer. Dan kan je ook weer snel verder gaan met gamen, nadat je uitgerust bent of even een lekkere tosti of een lekker worstenbroodje hebt gegeten.

De grote bordspellen
Misschien heb je ook wel eens zin om een langer spel te spelen. Ook dan ben je bij ons aan het goede adres. Er staan zo veel spellen dat de keuzestress kan toeslaan. Zoektocht naar El Dorado, Stenen Tijdperk of Taveerne van de Oude Stad zijn goede opties voor als je even gezellig met vrienden of familie een bordspel wil doen. Splendor: Het Duel of Azul zijn ook goede keuzes voor een iets korter, maar toch wat uitgebreider bordspel.

Wist je dat veel van de spellen die speelbaar zijn in de kantine, ook bij ons te koop zijn?
Zo kan je eerst een bordspel uitproberen om te kijken of je het leuk vindt.
Zoals je leest in dit artikel zijn er in ons museum voldoende bordspellen en ook kaartspellen te spelen. Probeer bij je volgende bezoek eens wat uit!